Strona Instytutu

Zdj璚ia portu







Zdj璚ia pochodz z serwisu AMW, strony A. Kubickiego oraz ASK Gabnet www.gabnet.internetdsl.pl
Blog > Komentarze do wpisu
Z prasy: szanse dla Koszalina?
Wed逝g prognoz prawie 64 mln ludzi skorzysta z przewoz闚 lotniczych w 2030 r. w Polsce. W minionym roku nasze lotniska obs逝篡造 niespe軟a 19 tys. pasa瞠r闚. Urz康 Lotnictwa Cywilnego zapowiada rozw鎩 port闚 lokalnych - takich jak cho熲y planowane Zegrze Pomorskie pod Koszalinem
"Czy warto lata z Zegrza?" - zapytali鄉y we wczorajszej "Gazecie Wyborczej". Koszalin od kilku lat zabiega o reaktywacj dawnego wojskowego lotniska w Zegrzu Pomorskim i utworzenie tam cywilnego portu lotniczego. Studium techniczno-ekonomiczne zak豉da, 瞠 port pod Koszalinem w pierwszych latach obs逝giwa豚y 30-40 tys. ludzi, a w perspektywie 30-letniej 400 tys. pasa瞠r闚.

Czy to realne?

Rozmowa z Katarzyn Krasnod瑿sk

Mariusz Rabenda: Ju kilka lat temu szacowali軼ie, 瞠 w 2030 r. w Polsce obs逝穎nych zostanie 65 mln pasa瞠r闚. Ubieg這roczna zapa嗆 rynku lotniczego nie spowodowa豉 du篡ch zmian w tych prognozach.

Katarzyna Krasnod瑿ska (rzecznik Urz璠u Lotnictwa Cywilnego): Na pocz徠ku ka盥ego roku kalendarzowego uaktualniamy prognoz. W zesz造m roku rzeczywi軼ie mieli鄉y spadek liczby pasa瞠r闚 w polskich portach lotniczych [o 1 704 tys. mniej ni w 2008 r. - red.], ale wynika這 to przede wszystkim z kryzysu gospodarczego. W tym roku szacujemy siedmioprocentowy wzrost liczby odprawionych pasa瞠r闚 i w ka盥ym nast瘼nym powinno ich przybywa o kolejne kilka procent.

Sk康 ten optymizm?

- Polska jest ci庵le krajem, w kt鏎ym istnieje do嗆 niska mobilno嗆 i na pewno b璠zie ros豉. Zw豉szcza 瞠 oferty tanich przewo幡ik闚 lotniczych s konkurencyjne w stosunku do innych 鈔odk闚 transportu - lot samolotem przesta by luksusem. Na dodatek porty lotnicze mocno inwestuj w rozbudow. Ju dzi Warszawa, Wroc豉w i kilka innych lotnisk dzia豉 na granicy przepustowo軼i.

- Tak. Porty lokalne b璠 zyskiwa na znaczeniu. Maj du篡 potencja rozwoju.

Zegrze Pomorskie te?

- Wszystko zale篡 od tego, jaki biznesplan zostanie stworzony dla tego portu. Plany budowy lub reaktywacji lotnisk ma wiele miast w Polsce. S one na r騜nym stopniu zaawansowania. Najmocniej zaawansowane jest uruchomienie lotniska w Modlinie - jako portu zapasowego dla Warszawy. My powa積ie analizujemy dan lokalizacj, w chwili gdy wp造nie do nas wniosek o uruchomienie lotniska. Takiego w przypadku Zegrza jeszcze nie mamy.

Szacunki s takie, 瞠 w Zegrzu w pierwszych latach dzia豉lno軼i odprawianych b璠zie 30-40 tys. pasa瞠r闚. To nie mo瞠 sprawi, 瞠 port lotniczy b璠zie dochodowy.

- Nie musi, ale w d逝窺zej perspektywie powinien takim si sta. Samorz康, czy sp馧ka kt鏎a uruchomi to lotnisko - musi si liczy z tym, 瞠 w pierwszych latach b璠zie dop豉ca do interesu. Potem wszystko zale篡 od modelu, jaki zostanie przyj皻y: czy port b璠zie adresowany do biznesu, czy tylko dla po陰cze turystycznych. Zegrze ma w s御iedztwie Koszalin, S逝psk i wiele kurort闚 nadmorskich. To daje szans powodzenia temu lotnisku - w perspektywie wieloletniej.
廝鏚這: http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1...h_lotnisk.html
wojtor no est en l璯ea Reply With Quote



poniedzia貫k, 21 listopada 2011, lubuskielotnisko

Polecane wpisy